fredag, januar 05, 2007

Jeg er blitt bokstavisert!

ok, så det er en stund siden, men jeg må medgi at det har tatt en stund å komme over sjokket - mendet er altså på tide å la det bli offisiellt... jeg er blitt BOKSAVIFISERT! nærmere bestemt til en INTP...

ok, da var det gjort. nok i bloggen for denne gang... ehm... eller ikke... la oss gå litt mer inn i en INTP'er... har en følelse av at det kan være interessert. (OG JA, jeg vet at jeg ikke kan "føle det", både fordi det er en oppfattelse av noe - og fordi følelsene er min undertrykte side (red anm, kommer forklaring senere...)!)

hvor skal jeg begynne??

en rask forklaring:
INTP'ere er kjent som tenkerne. de er Introverte Tenkere med iNtuisjon - noe som egentlig vil bare si at de tenker alt for mye!

Ord som beskriver en INTP'er:
- analytiske
- selvstendige
- logiske
- intelektuelle
- distanserte
- reklekterte

INTP'ere er flinke til å trekke logiske sluttninger, finne løsninger på kompliserte problemer ved hjelp av analyse, samt at de er flinke til å se spor og sammeehenger mellom ting. de drives av viten, og er kjent for å kunne leve litt i "sin egen verden", hvor alt har en logisk sammenheng.
INTP'ere er ikke så glad i å lede eller kontrollere folk, de er gjennomsnittlig veldig tollerange og fleksible - så sant du ikke pusher grensene deres. (hehe!) INTP'ere er ikke veldig opptatt av følelser, og kan lett virke upersonlige. de tar avgjørelser som en følge av fakta, ikke magefølelsen. dette gjør at de lett kan "kjøre over" folk. INTP'ere er nytenkere, og har problemer med å avslutte påbegynte oppgaver. INTP'ere kan av og til sees på som kyniske...
som en følge av at de tenker mye, kan de legge frem løsninger som gjør at andre fort "detter av" , og får problemer med å følge tanke rekkene deres. som en side om INTP'ere sier: "In the end, an amazing discovery means nothing if you are the only person who understands it." og det kunne ikke blitt sagt på en bedre måte... hehe:)

hmmm... ellers: vel, det sto dette om forhold: "For the INTP, love has three distinct phases: falling in, staying in, and getting out."
det står også(bare sånn for å si det...): "They tend to be difficult to get to know well, and hold back parts of themselves until the other person has proven themselves "worthy" of hearing the INTP's thoughts. (...) Once the INTP has committed themself to a relationship, they tend to be very faithful and loyal, and form affectionate attachments which are pure and straight-forward. "

så, med litt mer viten om hvem jeg er, og ikke bare sånn med det som faktisk kommer ut, vil jeg bare avslutte med å si at jeg er UNIK! ("INTPs are about 1% of the general population, making this one of the rarest of types.") virkelig unik:P

så, stemmer det med inntrykket du har av meg eller? kom igjen, vær ærlig nå... noe som mangler, noe som ikke stemmer i det hele tatt? kom igjen da! gi meg beskjed...

bless you all!

5 kommentarer:

HMM sa...

Veit du hva som er det minst unike av alle ting???

Ane sa...

nope?
tell me!

rockekua sa...

du tenker for mye...!

Ane sa...

btw hmm...

nice:P

Unknown sa...

Jeg er også INTP. Virker som at hele Internet er det :-P