mandag, oktober 01, 2007

"samtale fra evigheten"

Verdens Kvinner: så, Gud, hva er greia med mensen liksom?

Gud: vel, det er en greie som er litt viktig med tanke på forplantning osv... det trodde jeg dere hadde fått med dere...

VK: jo, men hva er greia med mens smerter liksom?

Gud: vel, spør Eva, det var hun som spiste eple...

VK: jo, ja... Eva? Hva tenke du når du spiste eplet liksom? *ironiske i stemmen* hmmm... hvis jeg tar ett bit til... vil jeg da få vondt jevnlig, og ikke bare når jeg føder???

Eva: *rødmer* vel... ehm, nei.... men... jeg hadde liksom ikke tenkt på det da....

Adam: *mumler* du tenkte vel egentlig ikke i det hele tatt akkurat da...

VK: vel, det har vi fått med oss for å si det sånn... ehm, Gud, du har vel ikke en kur eller noe?

Gud: hvorfor tror du jeg skapte sjokolade... og is. for ikke å snakke om sjokolade-is.

VK: jo, og takker for den, men mener noe som ikke legger seg på hofta liksom... og noe litt mer permanent, og virkningsfullt...

Gud: vel, det blir jo borte en stund når dere er gravide da... og det forsvinner jo med åra...

VK: så vi må klare oss med sjokolade og is frem til vi enten går å bærer x-antall kilo på magen eller vi begynner å trekke på åra?

Gud: ja.

VK: hvor er logikken i det?

Gud: vet ikke, det var hun som spiste eple...

Eva: *prøve å gjemme seg bak noen blader*

Gud: du... Eva, trodde vi hadde vært igjennom den der... *riste på hodet og smile*

VK: uansett, så hun *peke på bladhaugen* spiste eple og vi fikk mens smerter.

*Gud nikker*

VK: hva fikk mennene da? mener, Adam spiste eple og... *peke på Adam*

Gud: De fikk dere, med PMS...

4 kommentarer:

Anonym sa...

e me egentlig så sikre på at det var ett eple då,, ??
silje

Torill sa...

Fantastisk blogg, Ane :D

Akkurat det jeg trengte å lese i en kjedelig time med ex.phil ;)

Marit sa...

Det er sånne stunder vi virkelig forstår at Gud er mann...

Frk. Tjoms sa...

Gud e mann, åg den hellige ånd står får den kvinnelige og vise delen