torsdag, oktober 19, 2006

hjemme dag - ufrivillig riktig nok

jeg HATER å være syk. det er ikke noe som irriterer meg mer enn å være syk, å ikke kunne følge opp avtaler, planer osv fordi man er syk. det er det verste som finnes! og i dag er en slik dag, og jeg hater den intenst... man ligger hjemme, uten stemme, med sår hals, kraftig hamring i hodet, snørr... ja alle indikatorer på at du ikke er helt frisk, og som en følge av alt dette, kan du gjøre veldig lite. det er tungt å reise seg opp, det er tungt å svare på meldinger på mobilen, (det er da men vet at man er virkelig syk...) det er tungt å gjøre alt egentlig, sånn bare fordi kroppen har fått beskjed om at "la-oss-gjøre-alt-det-vi-egentlig-ikke-skal-gjøre!!" ja:) eller NEI...! hater det intenst - veldig intenst...

så greia er å finne ut hva man kan gjøre når man er syk, uten stemme, og med kraftig hodepine...
piller er jo en greie da, men ikke helt min stil...
sove, been there - done that.
se film, ikke gjort, planer om å gjøre nå veldig snart...
gjøre lekser, er godt i gang med det ja. (og ikke tenk på å se rart på meg engang. mister jeg skolen, er det minste jeg kan gjøre å ta igjen litt...)
lese, ja kanskje ikke det beste å gjøre med hodepine, men alikevel, jeg har gjort det ok....
nispise halstabeletter, jepp, han vel si at jeg holder på med det...
få vitamin-c sjokk, en ting jeg er på vei til å få.
be, noe jeg har gjort, i flere dager, og vel ja, her er jeg... men det stopper meg ikke fra å be mer:)
få andre til å be for deg, sendte melding, men orket aldri å se om jeg fikk svar...
skrive i bloggen, uansett hvor slitsomt det er, må jeg medgi at det er litt deilig å kunne kjefte på noen - som jeg ikke vet helt hvem er riktig nok, men det funker....

ting man ikke bør gjøre med hodeverk - - sitte foran pc'n.... det blir merkelig nok bare verre av det...:S hmmm.. så, tror jeg stopper nå, og setter på en film eller noe.( ja, kanskje litt motsigende ettersom jeg forlater pc'n siden det er slitsomt å se på en skjerm, men alikevel, jeg er syk, jeg har lov til å være selvmotsigende...!)

ha en fin dag videre alle dere friske (urettferdig!) mennesker!

bless you all!

Ingen kommentarer: