lørdag, november 04, 2006

fem år i Guds familie

Du har ødelagt mitt liv
Mitt kjedelige håpløse liv
Du har latt meg møte deg
Nå fins det kun en vei
fem år er gått siden jeg ble en del av Guds familie, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd. livet mitt forandres dag for dag, mens troen styrkes. det er sant som rudi synger i sangen, Gud ødelegger på mange måter livet ditt - for å gi deg et som er så utrolig mye bedre! han tar bort den kjedelige hverdagen, og gir deg en hverdag som er utrolig, hvis du bare gir slipp på det kjedelige... god deal det der:)
dagens bibelord på bibelen.no sier det jeg prøver å si, bare på en bedre måte. bibelen er flink på akkurat det... :)

Dagens bibelord(04.11.06):
16 Derfor mister vi ikke motet, for selv om vårt ytre menneske går til grunne, blir vårt indre menneske fornyet dag for dag. 17 De trengslene vi nå må bære, er lette, og de skaper for oss en evig rikdom av herlighet som veier uendelig mye mer. 18 Vi har ikke det synlige for øye, men det usynlige. For det synlige tar slutt, det usynlige er evig.
1 For vi vet at om det rives ned, dette teltet som er vårt jordiske hus, så har vi i himmelen en bygning som er fra Gud, et evig hus, som ikke er gjort med hender.
2 Kor 4,16–5,1
så i dag er det fem år siden jeg døpte meg. fem år siden jeg faktisk ble en del av noe større, og jeg ville ikke at dagen i dag skulle gå bort som hvilken som helst annen dag, det er jo på mange måter denne dagen man burde feire, ikke sin kjødlige fødselsdag, men sin åndelige:) det er jo egentlig den som betyr noe...
jeg har hvertfall valgt å gjøre dette i år, feire fem års dagen for dåpen min. og jeg må medgi, det har vært en utrolig bra dag. den startet med en liten tur opp til Ullandhaugstårnet sammen med en kompis. en stund alene hvor jeg bare ba for dagen, får året og for Stavanger. ba for alt jeg kunne se for meg egentlig, og takket. jeg takket for livet som jeg har fått i gave, for dagen i dag og for vinden som blåste. det var en fantastisk opplevelse! mens jeg sto der og ba om Guds velsignelse over byen, kommer en skyformasjon. en som minnet meg om det andre maleriet i serien IMI hadde i September. bildet er av Jesus som står med åpne armer. det var sinnsykt kult!
etter på ble vi sittende en stund å spise frokost. mens vi satt der, regnet det over nesten hele byen, bortsett fra der som vi så, sola skinte igjennom, lagde et urolig fargespill rett foran oss. resten var grått. det er da man får følelsen av at Gud virkelig ser en, og er villig til å gjøre alt for at dagen du har, skal bli den beste!
i kveld samles en gjeng her på mosvangen til pizza og kake, og jeg må medgi at jeg gleder meg. det gleder meg at jeg får lov til å ha denne dåpsdagen som jeg får lov til, det gleder meg at de som er rundt meg vil feire den med meg. det varmer skikkelig:)
Kjære Far.
Takk for at jeg får lov til å være ditt barn. takk for at jeg får lov til å være en del av din familie, din historie.
Takk!
jeg har lyst til å komme med en oppfordring til dere som (evt) leser denne bloggen. feir dagen dere ble døpt, feir dagen dere ble en del av Guds familie. ha to bursdager i året, en hvor dere feirer deres jordiske bursdag, og en hvor dere feirer den som egentlig betyr noe. vi er for opphengt i det som er her på jorden, det er jo bare midlertidig, hvorfor ikke feire noe som er evig. Gud feirer deg dagen, la oss gjøre det med Ham!
Now they say the only time
God sings is when a lost soul believes.
And they say that there’s a cele-
bration there beside the Crystal Sea.
And God, Himself, directs the choir
and the welcome band.
And then He sings out once again.
Open up the Pearly Gates of Heaven.
Build another mansion next to mine.
Everybody dance and shout for joy around the throne.
Set another place at the table.
Sound the trumpet loud and clear this time.
Halleluiah, my child is comin’ home.

5 kommentarer:

Cecilie sa...

Vanvittigt bra perspektiv på det! Eg like d du skrive, d gir meining=) Glede meg te å feira i kveld me deg=D

Betty-Kristin sa...

Gratulerer med dåpsdagen ane ;) Du er ei herlig jente og jeg gleder meg til å feire sammen med deg.
beste ønsker,your sister in Jesus......

Helinor sa...

wow den va sinnsykt bra:) Gratulera me dåpsdagen Ane:) du e ei kjempe jenta:) gla i deg:)

LumoslunA sa...

Gratulerer med dåpsdagen Anemor! Kos deg masse!
*klem Mariann*

Cathrin sa...

gratla me dåpsdagen ja... hmm då har eg herved bursdag både 23 januar å 19 april... kult!!