onsdag, oktober 18, 2006

i dag har jeg vært i fengsel....

i dag har jeg vært i fengsel. i et helt ekte fengsel. jeg må helt ærlig innrømme at jeg gruet med noe forferdelig. jeg mener, jeg skulle inn til folk som hadde brutt loven, på en eller annen måte. samtidig gledet jeg meg, hvorfor vet jeg ikke, men jeg gjorde det.

vel inne bak murene opplevde jeg å bli konfontrert på måter jeg ikke hadde opplevd før. grunnen var enkel. Gud benyttet denne turen til å få meg til å tenke over de planer jeg hadde for fremtiden. vel, det samt å få meg til å innse hvor sinnsykt heldig jeg er. så ok, jeg har hatt en tøff oppvekst, men seriøst. den kunne vært så utrolig mye tøffere...

før jeg dro i fengselet hadde jeg ikke tenkt noe over det faktum at jeg kanskje hadde lyst til å utdanne meg innen et felt, jeg virkelig ikke burde inn i. det gikk opp for meg i det jeg gikk inn i fengselet. jeg begynte å tenke litt febrilsk, "tenk om jeg hadde tatt en tre åring utdannelse, begynnt å jobbe innen fengselsvesenet for så å finne ut at dette var en jobbe jeg virkelig ikke kunne takle..." den hadde ikke vært så bra... ikke nok med at jeg hadde oppbygget meg et kjempe studielån, jeg hadde i tillegg misbrukt treår av livet mitt som Gud ville at jeg skulle bruke på noe annet. den hadde mildt sagt vært litt kjip...

så du lurer sikkert på hva jeg kom frem til - og det gjør jeg også. for å være helt ærlig... jeg et ikke helt jeg, det jeg vet er at fengselsoppholdet i dag (som forresten var en del av tjenesten min i menigheten...) har satt i gang en del tankeprosesser i meg. prosesser jeg mener er gode prosesser. jeg vet jeg skal tilbake igjen, jeg vet at jeg kommer til å tenke mye på det frem til da, men jeg vet også at Gud har en plan med det hele. hva den er vet jeg ikke, men jeg er veldig spent på å få se hvordan den utvikler seg.

jeg skal prøve å poste en oppfølger til denne, men lover INGENTING! jeg er elendig på slike ting... desverre.

det jeg kan si gjøre, er å gi alle en oppfordring til å være en del av et team som besøker et fengsel. det er en opplevelse du sent vil glemme, og menneskene du møter er utrolige. det er ikke farlig, tro meg, bare berikende.




bless you all!

Ingen kommentarer: