onsdag, november 15, 2006

20- minutter med tanker...

om 18 minutter begynner Lederskolen, kveldsundervisningen på Acta. ganske greit synes jeg egentlig, selv om tidspunktet kanskje er litt dårlig - hverfall denne uka...

hodet er liksom litt fult akkurat nå, OSKAR opptar en del plass, samtidig som en del prosesser surrer og går, i går fikk vi utdelt semesteroppgaven, en oppgave som skal leveres på mandag... ikke noe store greier altså, bare en sånn 5-6 sider... minner meg forresten på, har du noe interessant ang 1 peter 2.1-10, vær så snill og kom med det:) gjelder selvfølgelig og hvis du har noe om Peter eller kryssreferanser. :) takker for alt:)

uansett, 14 minutter igjen gitt. hmmm... er litt spent på hva vi skal snakke om, har hatt et utrolig undervisning på skolen i dag, (all ære til Stig) og er litt spent på hvordan dette blir i forhold til det...

undervisninga på skolen i dag ja, hmmm.... pratet om ekteskap og skillsmisse. som et barn av foreldre som har vært igjennom de fleste former som finnes i et forhold, har jeg "litt" kjenskap til temaet. samboerskap, samboesskap som blir til ekteskap, enslig stand, gift stand - jeg kan ikke klage over mangler på erfaringer. uansett, det jeg finner litt interessant er at de ekteskap som har blitt oppløst i min familie har vært blant de som ikke er kristne... sier ikke at det er grunnen, men det er et interessant faktum.

vi ble pratende om hvordan ekteskapspakten står svakere i dagens samfunn, hvordan samboerskapet står sterkere, samt hvordan samboerskapet er en "test" for å se om personen du bor med, er en du kunne tenke deg å tilbringe resten av ditt liv med. et ekteskap er litt mer "fast", man tar sats, og stoler på at personen er den su skal tilbringe resten av ditt liv med. begge to er på mange måter risikosporter, men hvilken risiko er du villig til å ta? (hmmm... 6 minutter igjen, og jeg merker at dette blir nok et eget innlegg her en gang, etter OSKAR, semesteroppgaven og alt det der selvsagt...)

ojsann.... ble pratende med læreren, så tiden forsvant litt... minus ett minutt... må virkelig logge av bloggen. kommer tilbake med mer:)

2 kommentarer:

Frk. Tjoms sa...

hm... Et kristent ekteskap består av tre parter, han hun og Gud. et tau laga av tri mindre tråer e sterkere enn et laga av to tråer. Ergo vil eg tro at viss bege menneskene har ei grunnfesta tro i herren vil di sstå sterkere enn et ikke-kristent par.... bare en tanke... :)

Anonym sa...

Jeg er skilsmissebarn av to kristne foreldre, så jeg vet ikke helt...skilsmisse er no dritt uansett, selv om det var til alles beste..