torsdag, april 05, 2007

påske måltid(ene)

ok, jeg elsker å leke meg på kjøkkenet. jo mer farger, jo bedre er det - og jo mer man leker seg jo mer sansynlig er det faktisk at maten vil ende opp med å smake godt... hehe:) så, de siste dagene har jeg lekt ganske mye på kjøkkenet... med alt fra hjemmelagede hamburgere med mye rart fyll til marinert kylling og naan brød. så, nå som jeg har et hus for meg selv og et kjøleskap som er ganske så fult er det jo bare å leke seg litt:)

så - bare sånn for å gi dere en oppdatering på matfronten...

lørdag: kylling marinert i creme fresh og curry, med stekte grønnsaker som vårløk, paprika og sukkererter... og med naan brød med hvitløk og koriander.
dom: fantastisk godt - lages igjen i dag med ris og flere grønnsaker:)

søndag: gryte med elg - en av mammas spesialiteter. trenger jeg si noe mer?

mandag: hjemmelagede hamburgere. med lettstekt skinke, diverse grønnsaker.
dom: godt:) veldig godt, men kan lekes enda mer med...

tirsdag: pasta og kjøttsaus greie... med ekstra tomater, hvitløk og sopp.
dom: helt greit - kan eksprimenteres mer med.

onsdag: hamburger - igjen... lekte litt mer med den... hehe:)
pesto er konge - la oss bare si det:)
dom: funker fett altså:)

torsdag: vel, en usunn start på dagen (vil ikke si mer enn det...) så er jeg i gang med planer om en litt bedre lunch - for det blir ikke middag før sent... hehe:)
middag i dag: kylling a la lørdag, denne gangen med ris - og et litt annet utvalg av grønnsaker. dommen kommer senere.

dagens lille mattips: hiv skinke i panna og lettstek den - gjerne med oppskjært hvitløksfedd og vårløk. del en ciabatta, ta på litt brie på halvparten og putt i ovnen noen minutter til osten er smeltet. legg på roccula salat og litt agurk...(her kan du også legge på det du evt stekte skinka med.) hiv på skinka, litte grann paprika og topp det hele med litt pesto dressing. legg på den andre delen av ciabattaen - litt på skakka helst, bare sånn for å få en litt kult estetisk "look".. hehe:) ja - og hvis du er modig, smører du ciabattalokket med litt hvitløksmør. (før du legger det på... :P)

velbekomme!

og ja - ikke glem å be for maten.

Ingen kommentarer: