mandag, november 27, 2006

å vite hva man søker, men ha problemer med å finne det...

noen dager er bare ikke like gode som andre, slik er det bare. når dager som er gode, blir dårlige som en følge at jeg gjør positive ting negative, vel det er de som er værst.

i dag er en slik dag...

dagen i dag begynte veldig bra, litt sliten kanskje, men i ganske god form, utover dagen ble jeg fortalt noen positive ting, veldig posititve ting, men alikevell klarer jeg å snu det til noe negativt. jeg blir usikker på om det som er positivt sagt virkelig er positivt, eller bare skjult negavtivtet... og dette får meg til å tenke, som igjen gjør, vel, klokka er halv to på en skolekveld... trenger jeg å si mer?

hvorfor klarer jeg ikke å la Guds sannheter synke inn?
hvorfor klarer jeg ikke å motta komplemanger?
hvorfor snur tankene mine positive ting i livet mitt til negativitet?

livet mitt går litt sånn opp og ned, og jeg har lyst til å "stabilisere" det litt - for å si det sånn. jeg trenger å la meg bli fylt at Guds kjærlighet - og bare la hans sannheter få bli en del av meg og mine tanker. jeg trenger å bli fylt opp, jeg trenger å få føle at det som er sant også føles sant. jeg trenger en pause fra å jobbe for å vise at jeg er noe, jeg trenger å slappe av i nærheten til min Far. jeg trenger å få være istedetfor å gjøre, ikke fordi andre presser meg, men fordi mine tanker sier jeg må. jeg trenger å få lov til å soake, og føle at jeg gjør det så lenge at jeg faktisk klarer å slappe av (og tro meg, det kan ta en stund - lenger enn en morgensamling for å si det sånn...) jeg trenger å finne andre ting som fyller opp tanken, mer en den ene, kanskje de to tingene jeg har nå... jeg trenger å få lov til å finne min måte å bare være nær Gud - uten mas fra andre...

jeg trenger å få fornyet energi - og jeg vet hvor jeg skal hente den. jeg må bare finne en måte hvor Gud kan fylle meg opp, uten at jeg gjør noe til gjengjeld - hvertfall der og da...

jeg trenger å få fornyet troen på Guds sannheter - det høres relativt enkelt ut, men tro meg det er ikke det...

hvis du har lest det jeg har skrevet, vil jeg be om en ting fra deg - vær så snill å ta deg et lite avbrekk fra hverdagen og be for meg. be for alle de som har vansker med å kjenne Guds sannheter, be for alle som trenger å fylle opp tanken og finne guds nærhet. be for oss - vi trenger det.

"Be, så skal dere få. Let, så skal dere finne. Bank på, så skal det lukkes opp for dere.
For den som ber, han får, og den som leter, han finner,
og den som banker på, skal det lukkes opp for."
matt 7:7-8

4 kommentarer:

HMM sa...

Du er klok (dette er ment utelukkend positivt)
Klemmer!!

Ane sa...

hehe:) takker.

klem

Anonym sa...

meg sendte varme tanker og tok deg med i den bønnen som har det med å komme i varmt vann i dusjen - man trenger tid til å bare få, ikke alltid måtte gi. Sånn er vi bare. :)

Håper dagen har vært fin! :)
*klemmeane*

Marit sa...

kommentar